«Περί Πολέμου»

ΙΔΕΟπολις

https://iliasgiannakopoulos.blogspot.com

ΗΛΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

ΦΙΛΟΛΟΓΟΥ

 

« Π ε ρ ί   Π ο λ έ μ ο υ »

 

   Π ό λ ε μ ο ς   είναι:

     Η απελευθέρωση των πιο πρωτόγονων ενστίκτων του ανθρώπου και η επιστροφή αυτού στην πρωτόγονη βαρβαρότητα.

     Η αδυναμία του ανθρώπου να κυριαρχήσει πάνω στην έμφυτη και γενετικά προγραμματισμένη επιθετικότητά του και στον υπέρμετρο ατομικισμό του.

     Η αδιαφορία για τον άλλο, τις απόψεις του, τα συμφέροντά του.

     Ο φόβος του ξένου και η απόρριψη αυτού με βίαια μέσα.

     Η αδυναμία επικοινωνίας και κατανόησης μεταξύ των λαών.

     Η ψευδαίσθηση της υπεροχής και της αυτάρκειας ενός λαού απέναντι σε κάποιον(ους) άλλον(ους) λαό(ούς).

     Η αδυναμία των φορέων κοινωνικοποίησης (όλων των λαών και συστημάτων του κόσμου) να διαπαιδαγωγήσουν και να μορφώσουν τα νέα μέλη πάνω στις αρχές της ισοτιμίας, της ηθικής, του σεβασμού των δικαιωμάτων των άλλων.

     Η αδυναμία των ανθρώπων να αντιληφθούν την «κοινή γήινη ρίζα» της ταυτότητάς τους, τα κοινά προβλήματα, το κοινό μέλλον, την κοινή τύχη –τέλος τους.

     Οι ταυτότητες που μας επιβάλλουν οι διάφορες θρησκείες, ιδεολογίες, φιλοσοφικά συστήματα, πατρίδες…

     Ο εθνικός «ναρκισσισμός» και η εθνική «αυταρέσκεια».

     Η κυριαρχία των ανορθολογικών δυνάμεων επί της λογικής. Η απουσία αισθητικής και ο συμβιβασμός με τις δυνάμεις του άσχημου και του κακού.

     Η δικαίωση και η αποδοχή της αξίας της «δύναμης» και του δικαίου του «δυνατού».

     Η άρνηση της ζωής, της λογικής, του πολιτισμού και της δημοκρατίας και

       Επειδή

     Η λογική, ο πολιτισμός και η δημοκρατία είναι γνωρίσματα του ανθρώπου, ο

     Πόλεμος

     Είναι η  ΑΡΝΗΣΗ  του ίδΙου του  ΑΝΘΡΩΠΟΥ.

 

 

 

 

 

 

 

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κριτήριο Αξιολόγησης στη Νεοελληνική Γλώσσα, Γ΄ Λυκείου (Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη)

Κριτήριο Αξιολόγησης στη Νεοελληνική Γλώσσα και τη Λογοτεχνία, Γ΄ Λυκείου (Βία)

Η «Παγίδα του Θουκυδίδη» και η Ρωσία που βρυχάται...

Κριτήριο Αξιολόγησης στη Νεοελληνική Γλώσσα, Γ΄ Λυκείου (Αγωνιστικότητα ή φυγή;)