Εικόνα και Λόγος . **Μία πρόταση – δοκιμή για την παραγωγή κειμένου . *Η Έκθεση

Εισαγωγικά – Θεωρία Ένα από τα βασικότερα προβλήματα των μαθητών στο μάθημα της έκθεσης είναι η δυσκολία αλλά και η αδυναμία τους να επισημάνουν και να εκμεταλλεύονται εκείνες τις πηγές απ’ όπου θα αντλήσουν τις απαραίτητες ιδέες για το περιεχόμενο του προς ανάπτυξη θέματος. Οι συνηθισμένες πηγές πολλές φορές ή είναι λίγες ή είναι άγνωστες και απρόσιτες ή τέλος προσκρούουν στην αδυναμία των μαθητών να τις χρησιμοποιήσουν σωστά και γρήγορα κατά το τρίωρο της έκθεσης. Οι βιωμένες εμπειρίες , τα διάφορα εξωτερικά ερεθίσματα , τα αναγνώσματα και το έτοιμο γνωστικό αποθεματικό υλικό που έχει ο καθένας φυλαγμένο στη μνήμη του, πολλές φορές ελάχιστα βοηθούν το μαθητή. Εξάλλου, είναι πάντα δύσκολο ακόμη κι ένα πλούσιο γνωστικό υλικό, που απορρέει από τα βιώματα του εφήβου, να γίνει δοκιμιακός λόγος και να προσαρμοστεί ανάλογα στις απαιτήσεις του θέματος. Η έκθεση δεν είναι περιγραφικός λόγος ούτε ευκαιρία για εφηβικά λευκώματα , στα οποία κατ’ εξοχήν ξεχειλίζουν και πλημμυρίζουν...