Τουρκικός μεγαλο-Ιδεατισμός ή η παράνοια του νεο-Οθωμανισμού;

«Σε γνωρίζω από την κόψη /του σπαθιού την τρομερή /σε γνωρίζω από την όψη / που με βία μετράει την γη./

Απ τα κόκαλα βγαλμένη / των Ελλήνων τα ιερά,/και σαν πρώτα ανδρειωμένη,/ χαίρε,ω χαίρε,Ελευθεριά».

              Είναι δύσκολο να πλήξουμε με τις δηλώσεις τόσο του Ερντογάν όσο και των Τούρκων αξιωματούχων. Υπάρχουν, όμως, δηλώσεις που σε ξαφνιάζουν για το περιεχόμενό τους αλλά και για την σκοπιμότητά τους.Η έκπληξη είναι έντονη όταν οι δηλώσεις εκπορεύονται από την τουρκική πρεσβεία στην Αθήνα.

            “Δεν έχουμε τίποτα να μάθουμε από τις χώρες των οποίων οι εθνικοί ύμνοι περιέχουν προσβλητικά και επιθετικά στοιχεία-ή από εκείνες που πρόσφατα αναγκάστηκαν να διαγράψουν τέτοια αποσπάσματα. Δεν έχει σημασία –θυμόμαστε”.

          Μπορεί η παραπάνω δήλωση να έχει και άλλη χώρα ως αποδέκτη (Γερμανία;),ωστόσο καταλαβαίνουμε καλά σε ποιον απευθύνεται. Προς τι όμως αυτή η δήλωση για τον εθνικό μας ύμνο που φανερά υμνεί τον αγώνα των Ελλήνων για την Ε λ ε υ θ ε ρ ί α; Εντάσσεται κι αυτή η δήλωση στα πλαίσια ενός άτυπου υβριδικού πολέμου;

                                                      Υβριδικός πόλεμος 

Η Τουρκία ενοχληθείσα από τους στίχους του Εθνικού μας Ύμνου έμμεσα ζήτησε να αφαιρεθούν κάποιοι. Ποιοι  στίχοι ή λέξεις ακριβώς ενόχλησαν την τουρκική  πρεσβεία και γιατί, μόνον η σκέψη του Αλλάχ το γνωρίζει.

Δεν θα παραξενευτεί κανείς αν στον μέλλοντα χρόνο ο αμετροεπής Ερντογάν και οι «συν αυτώ» ζητήσουν να γκρεμίσουμε τα αγάλματα των Ηρώων μας του 1821 επειδή συνιστούν σύμβολα του αντι-Τουρκισμού των Ελλήνων. Η παράνοια των γειτόνων μας δεν έχει όρια. 

" Όπως όλα τα σημεία της Ανατολίας, κάθε σημείο των Δαρδανελλίων είναι στολισμένο με τα πολύτιμα ίχνη της ιστορίας της ανθρωπότητας και της ιστορίας μας.Ανάμεσα σε αυτά είναι η πόλη του Αριστοτέλη,η Άσσος και η πόλη του Ομήρου,η Τροία,Η Τουρκία δεν είναι μόνο μία χώρα που αποτελείται από τα σύνορα που εμφανίζονται στους χάρτες..."

Στο πλαίσιο αυτό θα ζητήσουν και την μετονομασία των Ελλήνων Φιλοσόφων που γεννήθηκαν και δίδαξαν στην Ιωνία Γη (Μ. Ασία) έτσι ώστε με τα νέα τους ονόματα να θεωρούνται τουρκογενείς. Επόμενο βήμα η μεταγλώττιση όλων των επιγραφών των ελληνικών αρχαιοτήτων της Μ. Ασίας στην τουρκική γλώσσα.

 

Αργότερα ίσως η επόμενη κίνηση-δήλωση θα είναι η ανάδειξη της ανωτερότητας της θρησκείας τους (μουσουλμανισμός) έναντι του χριστιανισμού. Αυτό φαντάζει λίγο δύσκολο, αλλά μπορεί και να το προσπαθήσουν. Απώτατος στόχος τους ο αφελληνισμός και οτιδήποτε συνέχει την Ελληνικότητα ως βίωμα και «εθνική ιδεολογία».

Πιστοί θιασώτες του «ζητάω το maximum για να πετύχω το έλασσον» δεν φείδονται ρητορικών υπερβολών και ακατανόητων ιστορικών ψευδών. Έτσι δηλητηριάζουν τον τουρκικό λαό με εθνικιστικά κηρύγματα και έντονο ανθελληνισμό με στόχο την μετατόπιση του ενδιαφέροντός του από τα καθημερινά βιοτικά προβλήματα που ταλανίζουν τελευταία τον Τούρκο πολίτη.

                                  Τουρκικές μυθοπλασίες

Οι τουρκικές εθνικές μυθοπλασίες και τα ιστορικά ψευδοαφηγήματα ενδυναμώνουν το αίσθημα περί δήθεν ανωτερότητας των Τούρκων και τρέφουν ένα ιδιότυπο εθνικό σύνδρομο του τιτανικού για το «ανίκητο» της Τουρκίας. Η νέα γενιά των Τούρκων γαλουχείται στην ιδέα ότι οι Έλληνες απειλούν και αποτελούν το απόλυτο εμπόδιο για την πραγμάτωση του τουρκικού μεγαλο-ιδεατισμού (Γαλάζια πατρίδα).To θεώρημα της “ Γαλάζιας Πατρίδας” συνιστά μία προέκταση ουσιαστικά ,του χερσαίου βάθους που έχει προσδώσει στην εξωτερική  πολιτική της χώρας του ο Ερντογάν. Το θεώρημα αυτό συνδράμει στην αμφισβήτηση του εδαφικού status quo των όμορων κρατών.

Το πολιτικό προσωπικό της Τουρκίας είναι εγκλωβισμένο στο όραμα αναβίωσης της Οθωμανικής αυτοκρατορίας που καθημερινά ο Ερντογάν το διανθίζει είτε με αναφορές στο «ένδοξο» παρελθόν είτε με διακηρύξεις και προτροπές για την ισχυρή Τουρκία ως περιφερειακής δύναμης. Έτσι οι λογικές φωνές «σιωπούν» και ο τουρκικός εθνικισμός αυτοτροφοδοτείται ή τρέφεται από τα εθνικά «αξιώματα» του Ερντογάν που κοινωνούνται ως εθνικά ιδεώδη.

Ίσως κάποιοι ισχυριστούν πως οι παραπάνω απαιτήσεις των Τούρκων είναι προϊόν μυθοπλασίας και όχι η καταγραφή μιας δυνητικής κατάστασης. Ωστόσο η τουρκική επιθετικότητα και ο ανιστόρητος αναθεωρητισμός του Ερντογάν είναι μη προβλέψιμα μεγέθη. 

 

 

Φαίνεται πως ο Ερντογάν γνωρίζει πολύ καλά την θεωρία του χάους και την αρχή της «απροσδιοριστίας – αβεβαιότητας» και προσπαθεί να την εφαρμόσει στην χάραξη της εξωτερικής πολιτικής της χώρας του. Οι σύμβουλοί του διάβασαν επισταμένως τη γνωστή θεωρία του ελληνολάτρη Χάιζενμπεργκ, αφού παρέβλεψαν την θέση του για την Ελληνική Γλώσσα. 

                                           Η Ελληνική απάντηση

Ας ετοιμάζουν οι δικοί μας διπλωμάτες τις απαντήσεις στα παραπάνω παρανοϊκά φληναφήματα των Τούρκων που ολοένα και περισσότερο μοιάζουν πιθανά και αναμενόμενα. Στην νεο-Οθωμανική παράνοια και στον ασύμμετρο επεκτατισμό (γλωσσικό και μη) των γειτόνων μας πρέπει να απαντήσουμε με επιχειρήματα και «δύναμη».

Διαφορετικά θα επικυρώσουμε τα επιχειρήματα των Αθηναίων στον γνωστό διάλογό τους με τους Μηλίους. Η Δύναμη, δηλαδή, δεν έχει Ηθική στις σχέσεις μεταξύ των κρατών. Όσο κι αν αυτό ακούγεται κυνικό ως θέση, εκφράζει όμως την ιστορική πραγματικότητα και την πρακτική εκείνων των κρατών που στοχεύουν στην κατάκτηση ξένων εδαφών.

Ο νόμος της «εναντιοδρομίας»,όπως εύστοχα τον διατύπωσε ο Ηράκλειτος,  συνιστά το απόλυτο στοιχείο της ανθρώπινης φύσης – ύπαρξής μας αλλά και των κρατών.

Καλό το διεθνές δίκαιο και η επίμονη επίκλησή του, αλλά αν δεν συνοδεύεται κι από την «δύναμη», τότε καθίσταται ατελέσφορο και ίσως να λαμβάνεται ως ηττοπάθεια από την απέναντι πλευρά.

Εχθροί και Φίλοι, αντίπαλοι και σύμμαχοι θα πρέπει να κατανοήσουν πως η Ελλάδα αν χρειαστεί θα γίνει ολοκαύτωμα αν αναγκαστεί να παραχωρήσει έστω και μία σπιθαμή εθνικού εδάφους.Από τον Έβρο έως το Καστελλόρριζο (Φωτό).

 

 

Το παλιό σύνθημα του Ανδρέα Παπανδρέου ίσως είναι επίκαιρο και κινείται τόσο στα πλαίσια του διεθνούς δικαίου όσο και της εθνικής αξιοπρέπειας και αποφασιστικότητας. Γιατί αν κάνουμε τώρα ένα βήμα πίσω, ίσως αύριο υποχρεωθούμε να κάνουμε  χιλιόμετρα. Γι’ αυτό ας διακηρύξουμε πως ως χώρα:

«Δεν διεκδικούμε τίποτα, αλλά και δεν παραχωρούμε τίποτα».

 

 

 

Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κριτήριο Αξιολόγησης στη Νεοελληνική Γλώσσα, Γ΄ Λυκείου (Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη)

Κριτήριο Αξιολόγησης στη Νεοελληνική Γλώσσα και τη Λογοτεχνία, Γ΄ Λυκείου (Βία)

Η «Παγίδα του Θουκυδίδη» και η Ρωσία που βρυχάται...

Κριτήριο Αξιολόγησης στη Νεοελληνική Γλώσσα, Γ΄ Λυκείου (Αγωνιστικότητα ή φυγή;)